SOCIAL MEDIA

Love List

16 Eylül 2014 Salı

Anadolu Üniversitesinden Sınavsız İkinci Üniversite Fırsatı ...

Anadolu Üniversitesi'nden İkinci Üniversite Okuma İmkanı

2012-2013 öğretim yılı dönemlik-kredili sistemde eğitim-öğretim yapan fakültelere İkinci Üniversite kapsamında planlanan internet başvuru ve kayıt tarihleri aşağıda verilmiştir.


Anadolu Üniversitesi ikinci Üniversite Kayıt Tarihleri
İnternet Başvuru Tarihi 01 - 19 Ekim 2013
AÖF Bürosundan Kayıt Tarihi 01 - 16 Ekim 2013
AÖF Bürosundan Mazeretli Kayıt Tarihi 17 - 18 - 19 Ekim 2013
Anadolu Üniversitesi ikinci üniversite internet adresi      ikinciuniversite.anadolu.edu.tr

Adaylar, http://kayit.anadolu.edu.tr adresinde “İkinci Üniversite” linkini tıklayarak internet başvurularını yapabilirler. (Site internet başvuru tarihleri içerisinde aktif hale getirilecektir.)

İnternet sitesinden başvuru yapmak, yazıcıdan döküm almak ve bankaya gerekli ücreti yatırmak kayıt için yeterli değildir. Kayıt kılavuzunda açıklanan tüm kayıt belgelerini, kayıt süresi içerisinde mutlaka AÖF bürosuna teslim etmeniz, Öğrenci Bilgi Formunu onaylatarak geri almanız gerekmektedir. Aksi takdirde kaydınız yapılmaz.

Anadolu Üniversitesi Sınavsız İkinci Üniversite Başvuru Koşulları

  • Herhangi bir yükseköğretim programından mezun olanlar ile örgün yükseköğretim bölümlerinde kayıtlı öğrenciler, Açıköğretim, İktisat, İşletme Fakültelerinin bölüm ve programlarının herhangi birine okudukları veya mezun oldukları programlardan/bölümlerden farklı olmak kaydıyla İkinci Üniversite kapsamında başvuru yapabilirler.
  • Örgün öğretim ile birlikte açıköğretim programına kaydolacak erkek öğrencilerin askerlik işlemleri, örgün öğretimdeki statülerine göre yapılır. Bu durumdaki öğrencilerin açıköğretim programlarına kaydolmaları, askerlik işlemleri ile ilgili herhangi bir hak sağlamaz. Açıköğretim programlarına kayıt yaptırdıktan sonra örgün öğretimden kaydını sildiren öğrenciler bu durumlarını belgelendirmek koşuluyla askerlik işlemleri dâhil tüm öğrencilik hizmetinden yararlanırlar.
  • Yukarıdaki koşullarda açıköğretim programlarına kaydolan örgün öğretim öğrencileri veya mezunları, örgün öğretimden açıköğretime veya açıköğretim den örgün öğretime ders transferi veya kredi saydırma işlemi yaptıramaz.
  • Örgün öğretimin herhangi bir programına yerleştirilmiş olan adaylar, yukarıdaki koşullara uymak suretiyle, aynı öğretim yılında kendi alanları dışındaki bir açıköğretim programına kayıt yaptırabilirler.
  • ÖSYM’nin Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda yer alan Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki üniversitelerde okuyan öğrenciler de yukarıdaki olanaklardan aynen yararlanırlar.
  • Üniversitelerin yaptığı yabancı uyruklu öğrenci seçme sınavı ile Türkiye’deki üniversitelere yerleştirilen yabancı uyruklu öğrenciler de başvuruda bulunabilirler.
  • Uyruğundan biri T.C. olup yurt dışı yükseköğretim kurumlarını bitirerek Yükseköğretim Kurulu Başkanlığından denklik belgesi alanlar da başvurabilirler.
  • Yurt dışında bir yükseköğretim kurumunda hâlen kayıtlı olan öğrenciler ikinci üniversite kapsamında kayıt yaptıramazlar.
  • Açıköğretim sistemine göre öğretim yapan fakültelerden mezun olanlar yukarıdaki koşullarda İkinci Üniversite için başvurup kayıt yaptırabilirler.
  • Herhangi bir yükseköğretim programından mezun olamayan (kaydı silinen), herhangi bir örgün yükseköğretim programında kaydı bulunmayan ve halen açıköğretim programlarında okumakta olanlar yukarıdaki olanaklardan yararlanamazlar.
  • Bir yükseköğretim programından mezun olan veya halen bir örgün yükseköğretim programında okuyanlardan açıköğretimin bir programına kayıt yaptıranlar, askerlik işlemleri hariç açıköğretimdeki tüm öğrencilik hizmetlerinden yararlanırlar.
Yukarıdaki koşullara uyan lisans veya ön lisans mezunu veya örgün yükseköğretim bölümlerinde kayıtlı öğrenciler İkinci Üniversite kayıt türünden yararlanabilirler. Adayların kayıtları “İnternet Başvuru” ve “AÖF Bürolarından Kayıt” olmak üzere iki aşamalı yapılmaktadır.

Anadolu Üniversitesi Sınavsız İkinci Üniversite Önlisans ve Lisans Bölüm ve Programlar

Açıköğretim Fakültesi (Önlisans) Açıköğretim Fakültesi (Lisans)
Adalet Felsefe 
Bankacılık ve Sigortacılık       Sosyoloji 
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı *             Tarih 
Çağrı Merkezi Hizmetleri          Türk Dili ve Edebiyatı
Dış Ticaret          İşletme Fakültesi (Lisans)
Elektrik Enerjisi Üretim, İletim ve Dağıtımı*                  İşletme
Emlak ve Emlak Yönetimi           Konaklama İşletmeciliği**
Ev İdaresi            İktisat Fakültesi (Lisans)
Fotoğrafçılık ve Kameramanlık          Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri       
Halkla İlişkiler ve Tanıtım       İktisat
İlahiyat                Kamu Yönetimi                
İnsan Kaynakları Yönetimi      Maliye
İşletme Yönetimi             Uluslararası İlişkiler
Kültürel Miras ve Turizm        
Laborant ve Veteriner Sağlık*              
Lojistik                
Marka İletişimi               
Medya ve İletişim           
Menkul Kıymetler ve Sermaye Piyasası              
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları      
Özel Güvenlik ve Koruma*** 
Perakende Satış ve Mağaza Yönetimi                  
Radyo ve Televizyon Programcılığı  
Sağlık Kurumları İşletmeciliği            
Sosyal Bilimler               
Sosyal Hizmetler*        
Spor Yönetimi
Tarım   
Turizm ve Otel İşletmeciliği*
Turizm ve Seyahat Hizmetleri*               
Yerel Yönetimler

Yorum Gönder